Thailänska

Håller på och lär mig thailänska av Tam över skype! Hon är en kompis som jag träffade under min genomresa av Pattis..
Tidigare kunde jag bara säga "Sex","Dra åt helvete","Transa" och "Ajaj" haha låter jävligt fel men vissa saker råkar fastna.
Khrap - Aah, okej, visst
Sa wat dee khrap - Hej (som en man)
khoon aa yoo thao rai - Hur gammal är du?
Gaaw - Bög
Gik - KK
Gaam - Sexuellt begär, kåt. (vad jag lärde mig i thai så betyder "gam gam" jag vill ha sex med dig..)
Sa nook - Underhållande, Kul
sa nook mai khrap - Är det kul? (Khrap använder män som avslut på en mening)

Ska förska lära mig några nya ord/meningar varje dag nu tills jag flyttar ned:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0